Translate

måndag 12 augusti 2013

Efter regnet...

De senaste dagarna har vädret verkligen varit dramatiskt. Jag har fått uppleva våldsamma åskoväder där regnet liksom har kastats ner från himlen. Det är en häftig känsla att stå på balkongen och vara mitt i ovädret men ändå inte. Att ta in det öronbedövande dånet av vind, vatten och mullrande moln. Fast när åskan kommer närmare kryper jag helst in bakom stängda dörrar och gömmer mig lite. Kan villigt erkänna att jag har mycket stor respekt för blixtrar och dunder.

 
Sedan infinner sig lugnet. Efter stormen. När vinden mojnar, regnet avtar och solen sakta besegrar de mörka molnen. Naturen förvandlas. Från grått och mörkt till gnistrande, färgsprakande, rent och fräscht. Solstrålar som bryts och förvandlar regndroppar till tunga diamanter som hänger och dinglar i grönskan. Nu njuter jag!

 

 

3 kommentarer: