Translate

torsdag 15 augusti 2013

Långsamt

Ibland har jag dagar då det känns som att jag trampar runt i seg sirap. Allt är tungt, långsamt och lite segt. Allt utom tankarna i mitt lilla huvud - de snurrar som aldrig förr och den ena tanken trasslar in sig i den andra. Livet är inte alltid så enkelt. Valen och prioriteringarna inte alltid så enkla att göra.
Just nu till exempel borde jag ju ha prioriterat en härlig skogspromenad på Jungfruberget intill Lugnet alldeles nära där vi bor. Istället hamnade jag framför datorn. Eller rättare sagt; Jag valde att inte gå ut och motionera utan istället sätta mig här framför skärmen.


Kanske är det inte ett bra val. Eller kanske är det ett bra val, just idag? Jag sitter här och går igenom lite bilder från den senaste månaden. Bilder som gör mig glad, lyfter upp mig och får mig att inse vad som är viktigt här i livet. Inga pengar i världen och ingen lyckad karriär kan någonsin mäta sig med det verkliga guldet i mitt liv.

 
 

1 kommentar: