Translate

torsdag 1 augusti 2013

Vatten & sol

Nästa gång vi flyttar vill jag att det ska vara till ett ställe där jag kan se vatten & solnedgångar. Dess skiftningar genom olika årstider, väderlekar och tidpunkter fascinerar mig. Min svärmor bor på en sådan plats. Vid sjön Björkan i vackra Enviken. Där är så vackert och rofyllt. På väg hem till henne denna dag hanns det med både en fiskestund (helt utan hugg eller napp) och ett dopp i det blå. Barnen fick passa på att testa att flyta med sina flytvästar som vi lånat för fisketurens skull. Härligt att se hur effektiv flytvästen var att vända över stora jäntan på rygg när hon försökte flyta på mage. När hon väl tordes slappna av, njöt hon av att kunna guppa runt som en kork med fötterna lite över vattenytan.




 
På kvällen bjöds vi på en härlig solnedgång att njuta av från vår balkong. Trots att vi egentligen inte kan se solnedgången därifrån. Det har varit så många färgsprakande kvällar denna sommar. Det är bara att tacka och ta emot! Jag kan inte se mig mätt på allt det vackra dessa kvällar.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar